هیات مدیره و برخی ارکان کانون وکلای دادگستری استان مرکزی با هیات مدیره مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی دیدار کردند

هیات مدیره و برخی ارکان کانون وکلای دادگستری استان مرکزی با هیات مدیره مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی دیدار کردند


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

بازدید : 919



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،هفته گذشته هیات مدیره و برخی ارکان کانون وکلای دادگستری استان مرکزی با هیات مدیره مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی در محل هتل پیام اراک دیدار نمودند.

در این دیدار ابتدا بهرام خلیل آبادی رئیس مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی ضمن خیر مقدم به حضار عنوان نمود در سال 1389 مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی از استان قم تفکیک منطقه ای شد و به عنوان یک مرکز مستقل به فعالیت خود ادامه می دهد و سپس اعضای هیات مدیره از 5 تن به 7 تن افزایش یافت.

در ادامه وی اظهار داشت سابق بر این به کلیه تخلفات انتظامی وکلای مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی در تهران رسیدگی می شد ولی پس از استقرار هیات مدیره فعلی این دادگاهها در اراک تشکیل می شود و به این ترتیب آراء صادره در اراک انشاء می شود و در نهایت توسط قضاتی که در تهران مستقر هستند امضاء می گردد.

ایشان افزود مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی از کمیسیون ها و ارکان مختلف تشکیل شده است که هر کمیسیون متشکل از هفت نفر می باشد و در حال حاضر تعداد اعضای مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی 306 وکیل و 20 کارآموز می باشد.

خلیل آبادی بیان داشت مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی جزء 3 مرکز فعال در سطح کشور می باشد که به واسطه همین امر اختبار را راسا برگزار می نماید و ایشان بیان داشت در سال 1394 به 31800 تن از شهروندان مشاوره رایگان و در 285 پرونده نیز در قالب وکالت تسخیری و معاضدتی وکیل به دادگستری معرفی نموده ایم.

خلیل آبادی در خصوص تشکیل این جلسه اظهار داشت این جلسه به این جهت تشکیل شده است که بتوانیم مشکلات مشترک در زمینه حرفه وکالت را با اتحاد و همدلی مرتفع نماییم و پسندیده است زمانی که راجع به حل مشکلات صنفی از جانب کانون یا مرکز مشاوران اقدامی صورت می پذیرد این پیگیری به نمایندگی از جانب کلیه وکلا اعم از وکلای کانون و مرکز مشاوران انجام شود.

سپس عبدالوهاب شهبازی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی ضمن تشکر از تشکیل این جلسه دوستانه از جانب مرکز امور وکلاء و مشاوران حقوقی قوه قضائیه استان مرکزی عنوان نمود کسانی که از مرکز مشاوران پروانه وکالت اخذ نموده اند هم وطن،هم شهری،دوست و هم کلاسی های سابق یا حال حاضر ما هستند.در ابتدای تشکیل مرکز مشاوران یک سری موانع و ممنوعیت ها جهت همکاری وکلای کانون و مرکز وجود داشت و لیکن اکنون بیشتر این ممنوعیت ها و موانع برداشته شده است.

وی ادامه داد این دو نهاد در مقابل یکدیگر قرار ندارند و بسیاری از مشکلات وکلا قابلیت تفکیک ندارد و به هر دو نهاد بر می گردد.

ایشان در خصوص شان وکیل افزود شان وکالت شان قضاوت است و هرگاه کسی به وکیل دادگستری در حین انجام وظیفه یا به مناسبت آن اهانت کند قانونگذار برای وی مجازات معین نموده است.

وی در خصوص نحوه تعامل با سیستم قضائی عنوان نمود قطعا این تعامل با حفظ احترام متقابل معنی پیدا می کند و تعامل منطقی و سازنده عملا نتیجه اش به نفع شهروندان از یک سو و سیستم قضائی و کانون های وکلا از سوی دیگر خواهد بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی راجع به لایحه جامع وکالت که در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دست رسیدگی است و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد بیان داشت:

در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگری می طلبد که کانون با مرکز امور مشاوران همکاری داشته باشد تا با ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظرات خود را در مورد این لایحه به آنها انتقال دهند و نگذارند موادی از طرح جامع وکالت که نافی استقلال وکیل و کانون های وکلا است به تصویب برسد.

در ادامه جلسه هادی قمشلوئی شراهی نائب رئیس و علی شیرازی بازرس کانون نیز نقطه نظرات خود را در مورد نحوه تعامل و همکاری هر دو نهاد به سمع حاضرین رساندند و خواستار ادامه این نشست ها شدند.

سایر اعضای حاضر در جلسه از هر دو نهاد(کانون و مرکز) نیز در خصوص مسئولیت های خود مطالبی را ایراد نمودند.

در پایان مقرر گردید این نشست ها به صورت دوره ای تا زمان تصویب یک قانون جامع و مانع در خصوص وکالت و یکسان سازی قوانین و مقررات و یا ادغام نهایی ادامه یابد و در نهایت جلسه در یک فضای بسیار دوستانه و صمیمی پایان پذیرفت.

 

تاريخ انتشار : 1395/07/11 - 01:42