هیات مدیره کانون وکلای استان مرکزی به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع با رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک دیدار نمود

هیات مدیره کانون وکلای استان مرکزی به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع با رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک دیدار نمود


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۶

بازدید : 932



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،شنبه مورخه 1395/12/07 راس ساعت 9/30 هیات مدیره کانون به مناسب سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع به دعوت صمد خدابخشی رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک در محل دادگاه حقوقی و خانواده با ایشان دیدار و گفتگو نمودند.رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک در این دیدار ضمن تبریک روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری عنوان نمود اعتقاد دارم وکلا و قضات همکار هم می باشند و وکلا در کنار قضات قرار دارند نه در مقابل ایشان و حضور وکیل در پرونده برای احقاق حق و روان سازی دادرسی است.

ایشان ادامه دادند در طول تصدی اینجانب در پست های مختلف قضایی وکلا همکاری خوبی را با مجموعه دستگاه قضایی داشته اند و ما نیز متقابلا سعی نموده ایم در حل مشکلات وکلا بکوشیم و علی رغم وجود مشکلات در ارتباط با تعامل برخی از وکلا با برخی از قضات و لیکن دیدگاه کلی دستگاه قضا مبنی بر تعامل و همکاری با کانون وکلا است.

خدابخشی از همکاری وکلا با دستگاه قضایی و خدمات به شهروندان در قالب معاضدت قضایی تشکر و قدردانی نمود و خواستار رعایت هر چه بیشتر اخلاق حرفه ای توسط وکلا در همه ابعاد آن شد و بیان نمود این امر می تواند به ارتقای جایگاه وکیل در جامعه یاری نماید.

وی همچنین خواستار ارتقای هر چه بیشتر بٌعد علمی و عملی وکلا شد و تاکید نمود با مسلح شدن وکلا به دانش روز دنیا در رشته حقوق بهتر می توان از حقوق آحاد مردم دفاع نمود که این امر می تواند از طریق کمیسیون آموزش محقق گردد و زمانی که وکلا لوایح و دفاعیات شفاهی خود را با استدلالات و ادله محکمه پسند عجین می نمایند کیفیت آرای قضایی افزایش می یابد و اعتقاد دارم قضات همواره می توانند از دانش وکلای حاضر در پرونده استفاده نمایند.

خدابخشی افزود همواره سعی ما بر آن بوده است که شان وکلا را در محاکم رعایت نماییم و مشکلات ایشان در رابطه با ورود،خروج،اسکان و غیره را مرتفع نماییم.

رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک خواستار ترویج مبحث ابلاغ الکترونیکی از جانب وکلا در بین موکلین شان شد و عنوان نمود دستگاه قضایی جهت رفع اطاله ی دادرسی می بایست در این مسیر حرکت نماید و حسنات ابلاغ الکترونیکی را بیش از معایب آن دانست و در خصوص ثبت دادخواست ها توسط دفاتر خدمات قضایی عنوان نمود زمانی که دادخواست ها توسط وکلا نگاشته می گردند ما مشکلی نداریم ولیکن دادخواست هایی که توسط مردم عادی تنظیم می گردد با ایرادات عدیده ای مواجه می باشد و دستگاه قضایی تمایل دارد که کلیه امور دعوی های مطروحه در دادگستری با وکلا باشد.

صمد خدابخشی اضافه کرد علی رغم اینکه همه خواسته ها در سایت عدل ایران جهت استفاده از آنها در دادخواست ها وجود ندارد ولیکن می توان این نقیصه را با پتانسیل در نظر گرفته شده در ماده 98 قانون آئین دادرسی مدنی در رابطه با تغییر یا افزایش خواسته مرتفع نمود.

سپس عبدالوهاب شهبازی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی ضمن تشکر از رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک بابت دعوت وی از هیات مدیره کانون به مناسبت روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری عنوان نمود کانون وکلای دادگستری استان مرکزی همواره در پی تعامل سازنده با دستگاه قضایی بوده و در این موضوع هیچ گونه تردیدی ندارد و خواستار تعمیم رویکرد و دیدگاه رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک به تعداد بیشتری از قضات و کارگزاران دستگاه قضایی شد و از مجموعه دادگستری بابت تسهیلات و همکاری هایی که در رابطه با ورود و خروج وکلا قائل شدند تشکر و قدردانی نمود.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی ادامه داد ما نیز همانند شما به ارتقای دانش علمی و عملی وکلا اعتقاد داریم و وکلا باید بازوی دستگاه قضایی باشند.

عبدالوهاب شهبازی بیان نمود کانون وکلای دادگستری استان مرکزی به مناسبت روز وکیل مدافع و سالروز استقلال کانون های وکلای دادگستری مبادرت به نصب بیلبوردها و بنرهایی در سطح شهر اراک نموده است و همچنین مراسم جشن استقلال کانون های وکلای دادگستری در روز چهارشنبه مورخه 1395/12/18 بعد از انجام مراسم یازدهمین دوره تحلیف کارآموزان وکالت برگزار می گردد که دکتر جلیل مالکی وکیل دادگستری و استاد دانشگاه میهمان ویژه کانون در آن مراسم ها می باشد و در پایان از مقامات قضایی و قضات جهت شرکت در مراسم تحلیف دعوت به عمل آورد.

در پایان مهدی کریمی عضو اصلی هیات مدیره و رابط کانون وکلای دادگستری استان مرکزی با دادگستری استان مرکزی در رابطه با مشکلاتی که وکلا هم اکنون با آن مواجه می باشند بیان داشت:

1-سابق بر این با رایزنی های صورت گرفته با مقامات قضایی اتاقی در مجتمع حقوقی جهت استقرار وکلا به ایشان جهت انجام امور وکالتی اختصاص داده شده بود که هم اینک این اتاق در اختیار حفاظت اطلاعات دادگستری قرار گرفته است و کانون وکلا خواستار اعاده به وضع سابق می باشد که رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک در این خصوص قول مساعد داد.

2-علی رغم اراده وکلا مبنی بر کمک به دستگاه قضایی ابلاغ های الکترونیکی مشکلات عدیده ای برای ایشان ایجاد نموده است و خواستار عدم ارسال ابلاغ ها به حساب کاربری وکلا در ایام تعطیل همانند عید نوروز گردید.

3-انتقاد از عدم ثبت روز وکیل مدافع در تقویم رسمی کشور

4-علی رغم اخذ مجوز استفاده از اسکنر دستی جهت تهیه تصویر از اوراق پرونده ها مطابق نامه شماره 9012/5769/06 مورخه 1394/06/08 صادره از جانب قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی برخی شعب همچنان از این امر اجتناب می نماید که این امر می تواند به تسهیل امورات شعب در خصوص تهیه فتوکپی از اوراق پرونده منجر شود لذا خواستار اعاده به وضع سابق در رابطه با این موضوع نیز می باشیم.

در پایان این دیدار لوح تقدیری از جانب رئیس دادگاههای عمومی و انقلاب اراک به رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی اعطاء گردید.

تاريخ انتشار : 1395/12/07 - 16:11