گفتگوی  آقای علی سهراب پور رئیس کانون وکلای استان مرکزی با اسکودا

گفتگوی آقای علی سهراب پور رئیس کانون وکلای استان مرکزی با اسکودا


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۰۷/۲۴

بازدید : 768



در آستانه برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران هستیم که یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار می شود.
بدین منظور کمیته خبری همایش برای آشنایی با کانون های وکلا، تشریح فعالیتها و اهداف همایش های اسکودا گفتگویی با روسای کانون های وکلای کشور انجام داده است. در ادامه این مطلب گفتگوی آقای علی سهراب پور رئیس کانون وکلای استان مرکزی را می خوانید

لطفاً خودتان را معرفی کنید و شرحی از بیوگرافی خود را در حوزه کاری بفرمایید:
اینجانب علی سهراب پور هستم پذیرفته شده سال ۱۳۸۰ کانون مرکز و کارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانشگاه تربیت مدرس و منتخب وکلای محترم کانون مرکزی در دوره های سوم و چهارم و ششم هیات مدیره بودم که در حال حاضر به لطف دوستان رئیس هیات مدیره دوره ششم کانون وکلای استان مرکزی می باشم.

شرحی از کانون وکلای دادگستری مرکزی بفرمائید:
کانون وکلای مرکزی در سال ۱۳۸۶ با دارا بودن حدودا ۷۰ وکیل از کانون وکلای اصفهان منتزع گردید و درحال حاضر دوره ششم هیات مدیره ارائه خدمات به وکلا می نماید . تعداد وکلای پایه یک کانون ۳۶۵ و ۴۰ کارآموز می باشند.
بخشی از فعالیت های مهم در دوره ششم هیات مدیره به شرح ذیل می باشد:

احداث ساختمانی با زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع و در عرض ۳۰۰۰ مترمربع در سایت اداری شهرستان اراک
تشکیل مجامع وکلای شهرستانهای خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه برای اولین بار
تشکیل اتاق فکر جهت ایجاد پل ارتباط قوی هیات مدیره با همکاران محترم برای اولین بار
برگزاری کارگاه ها و جلسات سخنرانی هرماهه با موضوعات روز حقوقی برای اولین بار 
علاوه بر تشکیل جلسات هیات مدیره در محل کانون برگزاری جلسات مذکور در شهرستانها و با حضور مجمع وکلای شهرستانها برای اولین بار
برگزاری کلیه جلسات هیات مدیره به صورت علنی برای اولین بار
 علاوه بر تشکیل جلسات با مقامات قضایی مرکز استان، برگزاری جلسات با مقامات قضایی شهرستانها و با حضور مجمع وکلای شهرستانها برای اولین بار
 معرفی تیم های موت کورت و کسب مقام اول در مسابقه اخیر اسکودا و انتخاب بهترین محقق و بهترین ارائه کننده از تیم های کانون مرکزی برای اولین بار
برگزاری اولین نشست خبری همزمان با روز وکیل و استقلال کانون وکلا با حضور بیش از ۳۰ خبرگزاری در شهرستان اراک
 حضور بنده در گفتگوی ویژه خبری ساعت ۲۰ شبکه استانی سیمای آفتاب همزمان با روز هفتم اسفند و روز وکیل مدافع برای اولین بار
 برگزاری جلسات هیات مدیره با ارکان و کمیسیونها به صورت دوره ای برای اولین بار
 تهیه و تدوین طی مراحل تصویب آئین نامه های کلیه ارکان و کمیسیونها برای اولین بار
 راه اندازی اتوماسیون اداری و چاپ اولین کتاب اسامی وکلا و ...

نظرتان در خصوص برگزاری سلسله همایش های اسکودا بفرمائید.
باتوجه به سیاست تجزیه کانون ها، وجود اسکودا جهت ایجاد وحدت رویه و اتحاد، بعنوان عالی ترین مرجع سیاست گذاری نهاد وکالت ضروری بود که این اتفاق مهم و مبارک افتاده و امروزه بیش از پیش به رسالت آرمانی خود عمل می نماید که از مهم‌ترین اقدامات ، تشکیل هیات های اسکودا بصورت مرتب و دو بار در هرسال می باشد که علی رغم وجود انتقاداتی هرچند اندک به نحوه برگزاری آن ، قطعا حائز اهمیت بسیار بوده و به عنوان قلب تپنده کانون ها ایفا نقش می نماید.

به نظر شما برگزاری همایش اسکودا چه تأثیری در نحوه فعالیت کانونهای وکلای سراسری کشور و بررسی مسائل نظام حقوقی کشور داشته است؟
اخیرا که هجمه هایی واهی به نهاد وکالت وارد می شود، خوشبختانه کانون های ۲۵ گانه و در راس آنها نهاد فخیم اسکودا با تیزبینی و هوشیاری کامل، نقشه های بدخواهان را بر ملا و نقش برآب نموده و با افتخار و قاطعانه اعلام می کنیم که استقلال نهاد وکالت و وکیل و صیانت از نهاد مدنی کانون وکالت ، خط قرمز وکلای سراسر کشور و نمایندگان ایشان در هیات مدیره ها می باشد که با جان و دل از آن محافظت خواهیم نمود.