نشست مشورتی کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص نظام با نمایندگان کانون های 23 گانه وکلای دادگستری برگزار شد

نشست مشورتی کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص نظام با نمایندگان کانون های 23 گانه وکلای دادگستری برگزار شد


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۲۱

بازدید : 921



به گزارش روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان مرکزی،سه شنبه مورخ 11/03/1395 جلسه مشورتی روسای کانون های 23 گانه وکلای دادگستری و بهمن کشاورز رئیس اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران با کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص نظام در محل دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.مهدی کریمی رئیس کانون وکلای دادگستری استان مرکزی در این جلسه به نمایندگی از کانون متبوع خود حضور داشت.

سردار اسماعیل مداحی در ابتدای این نشست با معرفی جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نقش دبیرخانه مجمع و کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان درتدوین و ترویج سیاست های کلی نظام و نیز چشم انداز بیست ساله کشور گفت: شما در یک مجموعه عالی مستشاری حضور پیدا کرده اید تا از نظرات و دیدگاه های شما در خصوص تبیین نظام حقوقی و ارتقای نظام قضایی و سلامت دستگاه قضا با نگاهی به سندهای بالا دستی آگاه شویم.

سپس آقای جوانفرد به نمایندگی از کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان با اشاره به نشست های پیشین این کمیسیون با کانون های وکلا گفت: در نشست های پیشین سه محور را مطرح کردیم. نخست اینکه از کانون های وکلا تقاضا داریم که در جهت مشورت به نظام و شفاف سازی به ما مدد برسانند. دوم اینکه این کانون ها بتوانند، نارسایی های قانون و جاهایی که قانون جدید یا اصلاح قوانین نیاز بوده را مشخص کنند. سوم اینکه ما بتوانیم در جلب توجه وکلا در کشور و حوزه چشم انداز به عنوان یک تشکل غیر دولتی به ما یاری برسانند.

در ادامه حاضرین جلسه، دیدگاه های تخصصی خود را در هشت محور مطرح کردند. 1- بهداشتی قضایی 2- عدالت و شهروند مداری 3- سرعت امور قضایی 4- قاطعیت در اجرای احکام 5- دانش مداری 6- سرانه قضات و وکلا 7- سلامت زندانیان 8- ثبت مالکیت