بیانیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

بیانیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر


نویسنده: مدیر سایت

تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۰۹

بازدید : 878



۸۰-۱۳۹۷/۰۹/۱۹

✅ بیانیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر

کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان مرکزی با گرامیداشت روز جهانی حقوق بشر و هفتادمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر، بر خود لازم می داند ضمن سپاس از اهتمامی که در برهه ی کنونی در کانون وکلای دادگستری متبوع به موضوع حقوق بشر شده است؛ توجّه ویژه ی همکاران و سروران گرامی و نیز عموم  و آحاد جامعه را به موضوعات حقوق بشری جلب نموده و التفات جدّی و اهتمام ایشان را به لزوم رعایت جهات  مختلف و ابعاد گونه گون حقوق بشر درخواست نماید.
همانا وکلای دادگستری به عنوان مهم ترین و برجسته ترین منادیان دفاع از عدالت و حفظ حقوق عامّه  و به مثابه رکن رکین ایستادگی و کنشگری در مقابل نقضهای صورت گرفته ی حقوق مختلفه ی بشری در عرصات گوناگون اعم از مراجع قضایی و اداری و انتظامی و دیگر ساحات اجتماعی به عنوان مأمن و پناهگاه افراد انسانی همواره خویش را مطرح نموده و همگی بالاتحاد به عنوان اولین نهاد مدنی سرزمینمان تحت نام "کانون وکلا" همیشه در پاسداشت حقوق و کرامت انسانی افراد کوشیده اند.
این سربلندی و سرافرازی حاصل خون دل خوردن ها و تحمّل جفاهای بسیار از سوی گذشتگان و میراث داران کنونی این نهاد فخر انگیز از هر جانب بوده است.
امید آن که این پایمردی روز افزون گردد. تا میراث اسلاف بزرگمان همچون پرچمی هماره در اهتزاز، بیانگر پویایی و خستگی ناپذیری در این راه پرنشیب و نهیب باشد.
کما اینکه هجمه های بی امان، هم اکنون نیز در اعلا درجه ی تندی علیه افراد وکیل و جامعه ی وکلا در تازش است. 
بر کَسی پوشیده نیست که پافشاری بر دفاع ازحقوق و آزادی های عمومی افراد بشر، فارغ از هرگونه تفاوت نژادی و عقیدتی و ... مستلزم ازخود گذشتگی ها و اخلاص است. که متعیّن در آن بزرگواران گردیده است.
خاصّه در وضعیت کنونی جامعه ی ما که مسائل مبتلا به  بسیارند.
 از قبیل مسائل زیست محیطی؛ کارگری؛ اقلیت ها؛ زنان و کودکان؛ حقوق شهروندی؛ دادرسی منصفانه و دهها موضوع حقوق بشری دیگر، تلاشی دو چندان را در جهت ترویج و آموزش و ابراز نمودهای حقوق بشری که دست آورد جامعه انسانی کنونی ست؛ می طلبد.
این تشکّل مدنی در آستانه‌ی هفتاد و یکمین سال از این اهتمام  یکپارچه و ویژه ی بشری، عزم راسخ خود را در راستای  زنده نگاه داشتن این دستاورد سترگ، اعلام و اعلان می دارد.


تجلیل و دفاع از حقّ و آزادی و کرامت انسانی، ندای همیشگی ما باد

✳️ کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری استان مرکزی